آغاز فرآیند اجرائی استعلام الکترونیک املاک و ساختمان ها از شهرداری کلانشهر قم در دفاتر اسناد رسمی استان

بسمه تعالی

پیرو انعقاد تفاهم نامه فی مابین کانون سردفتران و دفتریاران استان و شهرداری کلانشهر قم در خصوص حذف استعلام ها و پاسخ استعلام های فیزیکی مربوط به نقل و انتقال املاک و ساختمان ها و جایگزینی آن با استعلام الکترونیک و به منظور اجرائی شدن تفاهم نامه مذکور و ایجاد دسترسی های الکترونیکی لازم برای دفاتر اسناد رسمی مقرر است کلیه سردفتران محترم نسبت به اجرای شیوه نامه ذیل به قید فوریت اقدام نمایند:

1- ابتدا نسبت به ثبت نام در سایت "قمیار" اقدام نمایید. (برای مشاهده راهنمای ثبت نام اینجا را کلیک نمایید)

2- پس از ثبت نام و اخذ نام کاربری نسبت به ارسال اطلاعات لازم به کانون سردفتران و دفتریاران استان قم با تکمیل فرم مربوطه از طریق همین سایت اقدام نمایید. (بدین منظور اینجا را کلیک نمایید)

3- پس از تکمیل فرم مربوطه  پرینت آن اخذ و به مهر و امضاء سردفتر محترم رسیده و آن را به محل کانون سردفتران و دفتریاران استان قم تحویل نمایید.

4- پس از تکمیل فرآیند مذکور نسبت به ایجاد دسترسی های لازم برای دفاتر اسناد رسمی توسط شهرداری اقدام و مراتب به اطلاع همکاران محترم خواهد رسید که بعد ازاین مرحله دفاتر اسناد رسمی می توانند نسبت به ارسال و دریافت پاسخ های الکترونیکی اقدام نمایند. (برای مشاهده راهنمای ارسال استعلام الکترونیک کلیک نمایید

- همکاران محترم می بایست به فوریت و حداکثر تا 11 آذرماه نسبت به تکمیل و ارسال فرم فوق الذکر اقدام نمایند. 
با تشکر و احترام
کانون سردفتران و دفتریاران استان قم
 

موضوع خبر: 
مربوط به واحد: